TECHNOMED
  • +48 734 718 742
  • biuro@technomed.org.pl
  • Szukaj
  • Aktualności
  • System Ochrony Zdrowia 
    • Składka zdrowotna i finansowanie świadczeń
    • Struktura ochrony zdrowia
    • Kluczowi interesariusze
    • Kształtowanie koszyka świadczeń gwarantowanych
  • Wyroby medyczne 
    • Regulacje prawne związane z wyrobami medycznymi
    • Definicja wyrobu medycznego i jego klas – MDR
    • Rodzaje wyrobów medycznych
    • Wprowadzenie do obrotu i używania wyrobów medycznych
    • Oznakowanie wyrobu medycznego
    • Podstawowe wymagania dla obrotu wyrobami medycznymi
    • Reklama wyrobów medycznych
    • Zamówienia publiczne na wyroby medyczne
  • Modele finansowania 
    • Finasowanie wyrobów medycznych na rynku prywatnym i publicznym
    • Lista wyrobów medycznych na zlecenie
    • Wykaz refundowanych wyrobów medycznych na receptę
    • Wyroby medyczne, jako element świadczenia gwarantowanego
    • Wyroby medyczne w programach pilotażowych
    • Urzędowe ceny maksymalne dla szpitali
  • Dostęp do finansowania 
    • Środki unijne i działania PARP
    • Program Sektorowy – Medistrateg
  • Kontakt

Podkomisja stała do spraw sztucznej inteligencji i przejrzystości algorytmów

  1. Home
  2. Aktualności
  3. Podkomisja stała do spraw sztucznej inteligencji i przejrzystości algorytmów
  • 15.04.2024

Przedstawiamy podsumowanie posiedzenia Podkomisji Stałej do spraw Sztucznej Inteligencji i Przejrzystości Algorytmów z dnia 11 kwietnia 2024 r., na którym dyskutowano na temat systemu refundacji stosowania nielekowych technologii cyfrowych, które wykorzystują sztuczną inteligencję, jako metody na poprawę organizacji systemu ochrony zdrowia i opieki zdrowotnej społeczeństwa.

Posiedzenie podkomisji stałej do spraw sztucznej inteligencji i przejrzystości algorytmów miało miejsce 11 kwietnia. Dyskusja podczas posiedzenia skupiła się głównie na analizie potencjalnych zastosowań sztucznej inteligencji w obszarze diagnostyki medycznej oraz organizacji opieki zdrowotnej.

Konkluzje z posiedzenia podkomisji stałej do spraw sztucznej inteligencji i przejrzystości algorytmów obejmują kilka kluczowych punktów:

  • Istnieje szerokie poparcie społeczne oraz zainteresowanie ze strony personelu medycznego w kwestii wykorzystania sztucznej inteligencji w ochronie zdrowia. Jednakże, konieczne jest zachowanie ostrożności w przetwarzaniu danych medycznych oraz zapewnienie odpowiedniego finansowania i legislacji, aby skutecznie wdrożyć nowe technologie.
  • Ważne jest zrozumienie roli lekarzy jako kluczowych uczestników w procesie innowacji, a sztuczna inteligencja powinna być traktowana jako narzędzie wspomagające, a nie zastępujące profesjonalistów medycznych.
  • Konieczne są zmiany legislacyjne, które ułatwią proces oceny i wdrożenia nowych technologii medycznych oraz zapewnią ochronę danych medycznych niezbędną w związku z szybkim rozwojem aplikacji medycznych i sztucznej inteligencji.
  • Konieczne jest kontynuowanie dyskusji oraz współpracy między różnymi instytucjami, organizacjami branżowymi oraz ekspertami w celu opracowania odpowiednich rozwiązań legislacyjnych i technologicznych, które pozwolą na skuteczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w sektorze ochrony zdrowia.

Z Ministerstwa Zdrowia głos zabrał Pan Hubert Życiński - Zastępca Dyrektora Departamentu Innowacji, który podkreślił znaczenie dyskusji na temat nowoczesnych technologii w ochronie zdrowia oraz konieczność rozwoju aplikacji zdrowotnych. Wyraził przekonanie, że sztuczna inteligencja powinna pełnić rolę narzędzia wspomagającego profesjonalistów medycznych, a nie zastępować ich. Zwrócił uwagę na brak certyfikowanych rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję oraz konieczność dostosowania legislacji do nowych wyzwań. Zachęcił również do współpracy innowatorów i zapewnił o aktywności Ministerstwa Zdrowia w promowaniu innowacji, w tym poprzez rozwój aplikacji zdrowotnych i telemedycyny.

poprzedni wpis następny wpis

Wyszukaj

Ostatnie wpisy

24.02.2025

Nowe terminy szkoleń online - System Informacyjny EUDR!

21.02.2025

Konsultacje publiczne dotyczące Instrumentu Zamówień Publicznych (IPI) – wpływ na sektor medyczny!

19.02.2025

Nowe Rozporządzenie UE 2025/40 a wyroby medyczne – Co oznacza dla producentów i dystrybutorów?

Archiwum

  • 2025
  • 2024
    • Luty 2025
    • Październik 2024
    • Wrzesień 2024
    • Sierpień 2024
    • Lipiec 2024
    • Czerwiec 2024
    • Maj 2024
    • Kwiecień 2024
    • Styczeń 2024
Copyright © 2024 | TECHNOMED | Wszelkie prawa zastrzeżone
  • | Polityka prywatności